حریم خصوصی
قراداد استفاده از سرویس های یکتاهاستینگ
قوانین خرید
۱- سرویس گیرنده موظف است، از نام و نام خانوادگی حقیقی (با حروف فارسی) و مشخصات و آدرس کامل و دقیق در هنگام ثبت نام استفاده نماید و همچنین انتقال و تفویض حقوق و تعهدات خود به شخص، یا اشخاص حقیقی و حقوقی بدون اخذ موافقت رسمی شرکت یکتاهاستینگ مجاز نبوده و عدم اجرای تعهدات مندرج در قوانین خرید، حق تعلیق و یا لغو قرارداد را برای سرویس دهنده، محفوظ می دارد.
۲- تعهدات یکتاهاستینگ در قبال مالکیت سرویس برابر با قوانین مندرج در صفحه مالکیت سرویس می باشد و اجرای هر گونه درخواست خارج از آن میسر نخواهد بود.
۳- سرویس گیرنده مسئول تمامی اطلاعات مبادله شده در IP های تخصیص یافته و اطلاعات موجود بر سرور(های) مورد اجاره بوده و سرویسدهنده هیچگونه مسئولیتی در این رابطه نخواهد داشت.
۴- سرویس گیرنده متعهد میگردد اقدام به Spam ننماید، هیچکدام از سایتها و سرویسهای خود و مشتریان را بهوسیله Spam ( نامههای ناخواسته ) تبلیغ ننماید و امکان Spam را برای شخص ثالث فراهم نیاورد. سرویس دهنده متعهد می گردد که IP های ارائه شده در هیچ یک از بلک لیست های معتبر واقع نشده باشد، و در غیر اینصورت اقدامات مقتضی جهت خروج IP ها از بلک لیست های مربوطه را مبذول نماید. بر همین اساس در مورد اسپم شدن ایمیل ها در یاهو و سخت گیری های بی مورد آن، سرویس دهنده دارای تعهد نمی باشد و در این باره هیچ گونه حقی مبنی بر فسخ قرارداد برای سرویس گیرنده موجود نمی باشد. ( در مورد اسپم شدن ایمیل در یاهو می توانید این مقاله را مطالعه نمائید. )
۵- سرویس گیرنده متعهد میگردد که از سرویسهای مورد اجاره برای انتشار و تکثیر، فروش و پخش غیرقانونی نرمافزار، موسیقی، نوشته، فیلم، سریال، گزارش و هرگونه فایل متعلق به شخص یا شرکت ایرانی و خارجی، بدون اجازه آنها استفاده ننماید و تمامی قوانین کپیرایت بینالمللی اشاره شده در قوانین سازمان تجارت جهانی WTO را رعایت نماید. در صورت اعتراض شخص یا شرکت دارای حقوق و نداشتن مدارک کافی توسط سرویس گیرنده، سرویس دهنده قادر خواهد بود بنا به درخواست فرد یا شرکت دارای حقوق، اقدام به حذف محتویات مورد دعوی از روی سرور اجاره شده و یا قطع دسترسی سرویس نماید که با توجه به اهمیت مسئله می تواند منجر به پایان سرویس دهی بدون بازپرداخت مدت باقی مانده گردد. همچنین سرویس گیرنده متعهد می گردد از هیچ یک از نرم افزارهای P2P مانند torrent و emule جهت download و یا upload فایل های ناقض قوانین copyright استفاده نکند و در غیر این صورت ممکن است بنا به شرایط یکتاهاستینگ سرور مربوطه را مسدود نماید، در چنین شرایطی هیچ وجهی بازگردانده نخواهد شد.
۶- سرویس گیرنده در انتخاب سرویس می بایست متناسب با نیاز خود اقدام نماید و در مورد سرورهای مجازی، سرویس دهنده قادر خواهد بود جهت جلوگیری از مزاحمت ها و آسیب های احتمالی برای دیگر کاربران ،از ادامه خدمات رسانی به کاربران پرمصرف خودداری نماید.
۷- سرویس گیرنده متعهد می گردد، سرویس های Proxy و یا VPN ای که نیاز به login برای دسترسی به آنها نیست ( در اصطلاح Anonymous Proxy ) را بر روی سرورهای خود نصب نکند. استفاده از این نوع سرویس ها به صورتی که نیاز به authenication داشته باشند بلا مانع می باشد.
۸- کلیه خدمات پشتیبانی تنها از طریق سیستم تیکتینگ موجود در سایت یکتاهاستینگ قابل ارائه می باشد و استفاده از این خدمات از سوی سرویس گیرنده مستلزم رعایت مفاد موجود در راهنمای سیستم پشتیبانی می باشد. همچنین سرویس گیرنده متعهد میشود برای هر ساعت هزینه پشتیبانی فنی که خارج از تعهدات سرویس دهنده باشد، مانند اشکالیابی نرمافزاری، کمک در جهت نصب نرمافزار، حل مشکلات ویروسی و امنیتی، مبلغ صورت حساب دریافتی را قبل از انجام خدمات پشتیبانی پرداخت نماید.
۹- سرویس گیرنده متعهد میشود که از سرویسهای خود برای نفوذ، اختلال، خرابکاری و به دست آوردن غیرقانونی اطلاعات در شبکه اینترنت به هبچ نحوی استفاده نکند و هیچگونه نرمافزار کنترل و بازدید از شبکه (Network Monitoring and Surfing Tool) را بدون تایید قبلی از سرویسدهنده بر روی سرورهای خود نصب نکند.
۱۰- سرویس گیرنده متعهد میشود در استفاده از سرویسهای ارائه شده، قوانین و مقررات جاری جمهوری اسلامی ایران را رعایت نماید.بدیهی است کلیه مسئولیتهای ناشی از استفادههای غیرمجاز برعهده سرویسگیرنده خواهد بود.
۱۱- از دست رفتن داده ها به هر دلیلی که باشد، هیچ مسئولیتی متوجه سرویس دهنده نخواهد بود.
۱۲- اگر سرویس مورد استفاده سرویس گیرنده به دلیل تحریم ایران از طرف دولت خارجی مسدود گردد، سرویس دهنده متعهد می گردد به تناسب زمان باقی مانده از قرارداد مبلغی را به سرویس گیرنده مرجوع دارد.
۱۳- بعد از عقد قرارداد و یا واریز هزینه، قرارداد قابلیت لغو ندارد مگر در مواردی که اختلالات جدی در ارائه سرویس پیش آمده باشد.
۱۴ – کلیه سرویس های ارائه شده بصورت پیش فرض مدیریت نشده بوده و خدمات پشتیبانی تنها محدود به شبکه و یا سخت افزار سرویس ها می باشد، همچنین خدمات مدیریت سرور محدود به نرم افزارهای کلی میزبانی از جمله وب سرور ، dns سرور و موارد مشابه می باشد. همچنین حق پذیرش و یا رد خدمات مدیریت سرور برای سرویس دهنده محفوظ می باشد.
۱۵- میزان پایداری ( uptime ) تضمین شده شبکه و سخت افزار کلیه خدمات ارائه شده در ماه، ۹۹% می باشد هر چند پایداری عمومی شبکه و سخت افزار سرویس ها بسیار بیشتر و نزدیک به ۱۰۰% در ماه می باشد. همچنین در صورت ناپایداری در سخت افزار و شبکه سرویس ها، به مدت دو برابر زمان down time ، به دوره ماهیانه سرویس افزوده می گردد. لازم به توضیح است که سرویس گیرنده موظف به پیش بینی وضعیت اضطراری و بکارگیری راهکار های ممکن متناسب با نیاز خود می باشد و سرویس دهنده در هیچ حالتی در خصوص خسارات و مشکلات احتمالی ناشی از عدم دسترسی به سرویس دارای مسئولیت نبوده و تنها موظف به رفع مشکل در سریعترین زمان ممکن خواهد بود.
۱۶- بدیهی است پس از پایان مدت قرارداد در صورت تمایل به ادامه همکاری با یکتاهاستینگ سرویس گیرنده می بایست با نرخ روز نسبت به پرداخت بهای سرویس ها اقدام نماید.
۱۷- سرویس ها در دو حالت ماهیانه و سالیانه قابل ارائه می باشند. ارائه خدمات بصورت ماهیانه یا سالیانه پس از دریافت کامل هزینه دوره انجام می پذیرد و تمدید هر دوره اعم از ماهیانه و سالیانه تنها پس از پرداخت هزینه سرویس پیش از سررسید دوره بعدی میسر خواهد بود. با سر رسید موعد پرداخت، دسترسی سرویس گیرنده به سرویس مسدود شده و خدمات دهی متوقف می گردد و عدم پرداخت، تا یک روز پس از سررسید در سرورهای اختصاصی و تا ۵ روز در سرور های مجازی و خدمات ابری ؛ به معنای عدم تمایل به تمدید سرویس تلقی شده و اقدامات جهت حذف سرویس مذکور انجام می پذیرد. بدیهی است پس از حذف سرویس امکان بازگرداندن اطلاعات میسر نبوده و سرویس دهنده در این رابطه دارای مسئولیت نخواهد بود. چنانچه سرویس گیرنده پس از چند روز مسدود ماندن سرویس نسبت به پرداخت فاکتور دوره اقدام نماید، مدت استفاده مطابق دوره های قبلی محاسبه گردیده و تعداد روزی که سرویس گیرنده بدلیل عدم پرداخت امکان دسترسی به سرویس را نداشته است به مدت دوره اضافه نخواهد گردید.
۱۸- در سرویس های ارائه شده در ایران، یک چهارم ترافیک ارائه شده جهت دریافت ( recieve ) و سه چهارم آن جهت ارسال ( Send ) می باشد. لذا میزان ترافیک download شده بر روی سرور نباید از یک چهارم میزان ترافیک خریداری شده تجاوز نماید، در غیر این صورت ارتباط شبکه سرویس تا زمان تهیه ترافیک اضافه معلق می گردد. بدیهی است سرویس گیرنده می بایست از پیش، متناسب با نیاز خود برای جلوگیری از قطع شدن ارتباط شبکه سرویس نسبت به تهیه ترافیک مورد نیاز اقدام نماید و مسئولیت ناشی از قطع شدن ارتباط بر عهده سرویس دهنده نمی باشد. تهیه ترافیک اضافه تنها در قالب پکیج های درنظر گرفته شده میسر می باشد و مقتضی است تنها به اندازه نیاز ماهیانه سرویس خود ترافیک اضافه تهیه فرمائید.
تبصره: از کل میزان ترافیک یک سرویس ارائه شده در ایران، نباید بیش از ۵% آن ( چه receive و چه send ) از/به خارج کشور باشد، در صورت تجاوز از این میزان سرویس مربوطه ممکن است معلق گردد و یا شرکت تعرفه اینترنت بین المللی را روی آن اعمال نماید.
۱۹- در تمامی سرویس های ارائه شده اعم از هاست ابری و انواع سرور ، راه اندازی سرویس های زیر مجاز نمی باشد :
- خدمات کاهش پینگ
- خدمات چت ( IRC , Chat & bot )
- سرور های تیم اسپیک ( TeamSpeak )
20- میزبانی سرویس هایی که با حملات ddos روبرو هستند بر روی پهنای باند اینترنت میسر نمی باشد و سرویس گیرنده موظف به استفاده از شبکه اینترانت برای سرویس خود می باشد. کلیه هزینه ها و خسارات ناشی از حملات dos ( اعم از اقدام به حمله و یا دریافت حمله ) شامل هزینه های ترافیک مصرفی و هزینه های نیروی انسانی درگیر در مسئله بر عهده سرویس گیرنده می باشد. لازم به توضیح است که در صورت نیاز با تشخیص سرویس دهنده و پس از وقوع چنین حملاتی سرویس مسدود می گردد و سرویس گیرنده دیگر امکان استفاده از سرویس را دارا نخواهد بود.
۲۱- پینگ تایم شبکه ایران از نقاط مختلف کشور در حدود ۱۰ الی ۱۰۰ میلی ثانیه می باشد و پینگ تایم شبکه سرویس های مستقر در خارج از ایران در حدود ۹۰ الی ۳۵۰ میلی ثانیه می باشد که با توجه ظرفیت های زیرساختی شبکه داخل کشور ممکن است پینگ تایم در مواقعی به بیش از این مقادیر افزایش یابد. در این صورت سرویس دهنده نسبت به بررسی مسئله با توجه به مستندات ارائه شده از سوی سرویس گیرنده اقدام می نماید. لازم به توضیح است که رفع مشکلات موجود در شبکه ISP های مختلف خارج از اختیارات سرویس دهنده بوده و سرویس گیرنده می بایست شخصا به پیگیری و رفع آنها اقدام نماید.
۲۲- در سرور های با PPS بالا در داخل کشور ، حق ارائه پهنای باند با تعرفه بالاتر برای سرویس دهنده محفوظ می باشد. ( برای آگاهی بیشتر لطفا با بخش پشتیبانی در ارتباط باشید. )
۲۳ – در صورت تغییر در نرخ ارز ( بازار آزاد ) ، حق تغییر در قیمت انواع سرویس و هزینه لایسنس ها ، در میانه دوره برای سرویس دهنده محفوظ می باشد.
۲۴- امکان استفاده از سرور جهت راهاندازی سرویسهای mining، استخراج ارز دیجیتال و موارد مشابه غیرمجاز میباشد، درصورت مشاهده این نوع استفاده، یکتاهاستینگ مجاز به قطع سرویس میباشد.
۲۵- حداکثر مصرف برق در سرورهای Bare metal یک آمپر میباشد، در صورت استفاده بیش از این میزان، یکتاهاستینگ مجاز به قطع سرویس بوده و مسئولیت آن بر عهده مشتری میباشد.